Autópálya matrica

Egy hónapos razzia kezdődik az autópályákon

2018. augusztus 31. - Zsofia Brasch

Egy hónapos razziát tart az autópályákon és az autóutakon a rendőrség. A szokásosnál jóval több traffipaxszal mérik majd a sebességet, sőt bevetik a „civilnek álcázott” kocsikat is.

A rendőrség tapasztalatai szerint továbbra is sok a szabálytalan sofőr, rengetegen mennek gyorsabban a megengedettnél, így megnőtt a balesetek száma is. A rendőrök többek között az M1-esen, az M5-ösön, az M7-esen, de például M85-ösön is ellenőriznek.

A mostani akcióban továbbra is felhasználják a kiépített Véda kamerarendszer adatait is. A tapasztalatok szerint sokan ezeknél sem lassítanak, pedig jól látható tábla jelzi, hogy mérik a sebességet.

Idén eddig a rendőrök már több mint 300 ezer gyorshajtást regisztráltak, és majdnem 9 milliárd forint pénzbírságot szabtak ki. A rendőrség arra hívja fel a figyelmet, hogy a közlekedési szabályok mindenki biztonságát szolgálják.

Forrás: hirado.hu

Drágul a 10 napos autópálya-matrica!

A 10 napos autópálya-matricának díját 2950-ről 3500 forintra emelik - mondta Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter pénteken a kormányinfón.

Gulyás Gergely azt is bejelentette, hogy január 1-jétől mintegy 5,8 százalékkal emelkedik az e-útdíj, a plusz bevétel pedig közvetett formában egy "falusi útalapba" fog befolyni, ami lehetőséget biztosít arra, hogy a legkevésbé fejlett falusi útszakaszok fejlődjenek.

A bejelentés azt jelenti, hogy ezzel tovább szűkül az olló az egy hónapig (4780 forint) és a csak 10 napig érvényes matricák (3500 forint) között, és egyre kevésbé éri majd meg utóbbit választani.

autobahn-highway-lights-7312.jpg

Felújítják az M7-es autópályát Siófoknál

Több mint 20 kilométeren újul meg az M7-es autópálya Letenye felé vezető oldala, a 90-es és a 111-es kilométerszelvény között - közölte Magyar Közút Nonprofit Zrt.

A Balatonvilágos és Zamárdi közötti munkálatok a közlemény szerint augusztus 22-én kezdődtek és várhatóan 210 napi tartanak majd. A beruházás első ütemében a 102-es és 111-es kilométerszelvények között kezdődnek el a munkálatok, illetve a 92-es, 94-es, 100-as és 102-es kilométerszelvényeknél lévő hidaknál végeznek javítási munkát.

A munkaterület mellett 60, illetve 80 kilométer per órás sebességkorlátozás lesz érvényben - tették hozzá.

Az átfogó felújítási munkák során a kivitelezők a teljes, Letenye felé vezető pályaoldalt felújítják, a külső sávon modern, innovatív és környezetbarát technológiát, úgynevezett hideg REMIX eljárást alkalmaznak, mellyel az elbontott útalap jó részét újrahasznosítva építik ki az új alaprétegeket, majd ezt követően új kopóréteget terítenek a szakemberek - áll a közleményben.

 

Kezdődik az M3-as felújítása Bag térségében

Felújítási munkálatok indulnak ma az M3-as autópálya Nyíregyháza felé vezető oldalán, a 37-es és a 45-ös kilométer között.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. tájékoztatása szerint az M3-as több mint nyolc kilométeren újul meg, és az útpályaszerkezetet is érintő munkák várhatóan 80 napig, november közepéig tartanak majd Bag térségében. A kivitelezés ideje alatt a Budapest felé vezető oldalon a forgalom a leálló- és a külső sávon halad majd, a Nyíregyháza felé vezető oldalról pedig egy sávot átterelnek a főváros felé vezető oldal belső sávjára, míg a munkavégzés mellett a Nyíregyháza felé vezető oldalon a külső sáv felével bővített leállósávot vagy a belső sávot használhatják majd a közlekedők 80 kilométer/órás sebességkorlátozás mellett.

Felújítják, majd három sávossá bővítik az M1-es autópályát

A kormány szeptembertől egy 43 kilométeres szakaszon teljesen felújítja, majd 2021-től három sávossá bővíti az M1-es autópályát - mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter. A tárcavezető elmondta, az M1-es Magyarország legterheltebb autópályája, hiszen az országon átmenő forgalom az osztrák határ és Budapest között lényegében ezen az egyetlen úton bonyolódik le, tervezésekor pedig nem számítottak ennyi, az Európai Unióba tartó járműre.

"Most már a tűréshatáron van a forgalom, lényegesen több járművet már nem tudunk fogadni rajta" - fogalmazott. Palkovics László kiemelte, a 43 kilométeres felújításon nem a kátyúkat javítják, vagy a lyukakat foltozzák, hanem teljes felújítást végeznek. Erre a kormány mintegy 25 milliárd forintot fordít, a munkálatok várhatóan már szeptemberben elkezdődnek és a tervek szerint 2019 végére fejeződnek be - fejtette ki.

A miniszter közölte, az M1-es autópálya három sávossá bővítése 2021-ben kezdődhet meg, a felújítási és bővítési munkálatok idejére pedig akciótervet dolgoztak ki a forgalom könnyítésére. Az is kiderült, hogy a kormány egyelőre nem tervezi harmadik sáv építését az M7-es autópálya Balaton felé vezető szakaszán, ugyanis tapasztalatuk szerint az erre haladó forgalom időben jobban eloszlik, mint a főváros felé vezető.

Palkovics László emlékeztetett ugyanakkor, hogy az M7-es autópálya forgalmának könnyítésére egy új csomópont épül, aminek segítségével a Balatonfűzfő felé tartók közvetlenül fel tudnak majd hajtani a 710-es főútra. Palkovics beszélt arról is, hogy lesz megfelelő számú jó szakember a régióban, mire a BMW új debreceni gyára megkezdi a termelést, és gyár működéséhez szükséges közlekedés is biztosított lesz. 

Díjmentes a közlekedés az M6-os autópálya egy szakaszán

Az M0-ás autóút fejlesztési munkálatai miatt díjmentesen közlekedhetnek az autósok augusztus 14-től az M6-os autópálya M0-ás autóút - Érd észak csomópont közötti szakaszán, Érd irányában, a visszafelé tartó szakasz azonban továbbra is fizetős - tájékoztatta a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kedden az MTI-t.

A szakasz a fejlesztési munkálatok miatt bevezetett korlátozások feloldásáig használható ingyenesen. A közlemény szerint: az M0-ás autóút déli szektorán, az 51-es főút és az M6-os autópálya közötti szakaszán található hidakat felújítják, az M1-es autópálya felé vezető oldalt pedig ezzel egy időben beton burkolatúra építik át. A technológiája megköveteli, hogy az érintett pályaoldalt teljes egészében a kivitelezés idejére szakaszosan lezárják - írták.

Az elmúlt hetekben a közútkezelő kiépítette azokat a forgalomtereléseket, amelyek lehetővé teszik, hogy a felújítások mellett 2x2 sávon haladhasson a forgalom. A munkálatok miatt augusztus 14-től nem lehet kihajtani az M1-es felé vezető oldalról az M6-os autópályára és Nagytétény, Budatétény felé. Az erre közlekedők a 6-os számú főúti csomópontban hagyhatják el az autóutat és a 6-os számú főúton keresztül érhetik el úti céljukat. Továbbá az M5-ös autópálya felé vezető oldalról nem lehet majd a 6-os főútra balra kanyarodni Érd, Pécs felé. Az erre közlekedőknek az autóútról korábban kell lehajtaniuk és az M6-os autópályán közlekedhetnek, amelynek az M0 autóúttól Érd észak csomópontig tartó szakasza díjmentesen vehető igénybe.

Az M0-ás autóút munkaterületei mellett többnyire 60 kilométer/órás sebességkorlátozás van érvényben, amire az autóút felett található változtatható jelzésképű táblákon is felhívják a figyelmet - ismerteti a közútkezelő. Arra is felhívják a figyelmet, hogy még indulás előtt célszerű az aktuális forgalmi helyzetről tájékozódni az Útinformnál telefonon, vagy az utinform.hu weboldalon.

Csaknem 30 kilométer hosszú új autópálya-szakaszt nyitnak meg Erdélyben

Csaknem 30 kilométer hosszú új autópálya-szakaszt nyitnak meg a forgalom előtt Erdélyben hétfőn este a román hatóságok, az út Tordát (Turda) Nagyenyeddel (Aiud) köti össze.

Az új, mintegy 30 kilométeres szakasz az észak-erdélyi és a dél-erdélyi autópályát összekötő Torda és Szászsebes (Sebes) közötti mintegy 70 kilométeres autópálya része. A munkálatok négy évvel ezelőtt kezdődtek, és egyelőre kevesebb, mint a fele épült meg. Most a Torda-Szászsesbes autópálya 3-ik és 4-ik szakaszát adják át a forgalomnak, az első két szakasz egyelőre mintegy 50 százalékban készült el. Ennek ellenére a 30 kilométeres szakaszra a fel- és a lehajtás lehetőségét megoldották, így átadható a forgalomnak.

Az észak-erdélyi autópályából egyelőre a Kolozsvár kikerülésére alkalmas, Gyalu (Gilau) és Torda közötti szakasz épült meg. Az európai uniós pénzekből finanszírozott, Nagyszeben és Nagylak között haladó dél-erdélyi autópálya már szinte teljes egészében elkészült, Lugos és Déva között hiányzik egy rész. A Torda és Szászsebes közötti autópályát a román hatóságok utólag engedélyeztették Brüsszellel, hogy azt is uniós pénzekből építsék meg, ugyanis összeköttetést teremt az Erdélyt majd átszelő két autópálya között.

A 30 kilométer út a román autópálya-kezelő társaság közlése szerint összesen 890 millió lejbe (61,4 milliárd forint) került.

Új autópálya-szakasz fog épülni Berettyóújfalu és Debrecen között

Közel 200 millió eurót (mintegy 64 milliárd forintot) biztosít az Európai Unió a kohéziós forrásokból a Berettyóújfalu és Debrecen közötti autópálya-szakasz építésére.

Az Európai Bizottság tájékoztatása szerint a tervezett fejlesztés nyomán egyebek mellett Debrecenből is elérhetővé válik a Budapesttől a román határig húzódó M4-es autópálya, amelynek kiépítéséhez májusban 265 millió euró (nagyjából 82 milliárd forint) finanszírozást hagyott jóvá az EU.

"Az Európai Unió által finanszírozott projekt lehetővé teszi a térség lakosai számára a gyorsabb és biztonságosabb közlekedést, illetve a gyorsabb áruszállítást, így új gazdasági és növekedési lehetőségeket teremt" - közölte Corina Cretu regionális politikáért felelős uniós biztos.

Az idei szezonban is drágulnak a horvátautópályadíjak

Az idén nyáron is drágulnak a horvát autópályadíjak: június 15-től szeptember 14-ig tíz százalékkal drágább, szezonális árat kell fizetni az autópályák használatáért - közölte a horvát autópályákat kezelő vállalat (HAC).

A Zágráb-Split közötti autópályaszakasz díja 200 kunára (8690 forint) emelkedik. A Zágráb-Rijeka útszakaszon 77 kunát (3345 forint) kell fizetni. A magyar határtól a Zágrábig tartó autópályán 47 kuna (2042 forint) a jegy ára. Aki az ország keleti feléből utazik az Adriai-tengerre és Udvarnál vagy Drávaszabolcsnál lépi át a határt, valamint Eszéknél hajt fel az autópályára, Zágrábig 135 kunát (5865 forint) fog fizetni. Az autópályadíjak euróban is fizethetők, a visszajáró összeget azonban horvát kunában fizetik ki.

Kedvezményre tehetnek szert azok az autósok, akik rendelkeznek elektronikus ENC-készülékkel, ennek használata 21,7 százalékos engedményre jogosít. A készülékek a fizetőkapuk melletti irodákban megvásárolhatók és készpénzzel is feltölthetők, minimálisan 100 kunával, és az összeg akár jövőre is felhasználható. A készülékkel elkerülhető a sorban állás a fizetőkapuknál, az ENC feliratú kapunál néhány percen belül tovább lehet haladni. A dobozt egyszerűen a szélvédőnél kell tartani, a sorompóhoz érve az eszköz sípol, majd nyílik a kapu. A lehajtást az autópályáról regisztrálja a következő ENC feliratú kapu, és leveszi a készülékről az útdíjnak megfelelő összeget, ami a kijelzőn láthatóvá válik, mint ahogy az is, hogy mennyi pénz maradt a készüléken.

A szezonális díjak modelljét tavaly vezette be Horvátország a nyári, három hónapos időszakra, amikor megnő a forgalom az autópályákon az idegenforgalmi idény miatt. Az intézkedés a horvát kormány tavaly elfogadott, az autópálya-kezelő vállalatok átszervezésére irányuló reformtervezetének része. A HAC egész éves bevétele 40 százalékára tesz szert a nyári hónapokban, a forgalom egyes útszakaszon ilyenkor a háromszorosára növekszik az év többi időszakához viszonyítva.

Forrás: MTI

Európai Bizottság: új autópálya-szakasz épülhet a román határig uniós finanszírozásból

Az unió kohéziós alapjából 265 millió eurót (mintegy 82 milliárd forint) fordíthat Magyarország a Budapesttől a román határig tartó M4-es autópálya új szakaszának kiépítésére - közölte az Európai Bizottság.
Corina Cretu, a regionális politikáért felelős uniós biztos elmondta, a támogatás a Berettyóújfalu és Nagykereki közötti, a román határig húzódó autópálya utolsó hiányzó szakaszának kiépítésére irányul. Ha elkészül, kevesebb mint 2 óra 40 perc alatt lehet majd eljutni Budapesttől a román határig.
A beruházás a két szomszédos ország összekapcsolásával a regionális és helyi gazdaságot is felélénkíti, új lendületet ad a kereskedelemnek és a turizmusnak. Elsőként a magyar és a román lakosság profitál az autópálya adta előnyökből, amely gyorsabb és biztonságosabb összeköttetést teremt Budapest és Bukarest között, de végső soron minden európainak és az egész európai gazdaságnak előnyére lesz - közölte.
Az új szakasz az M35-ös autópálya még épülőfélben lévő Debrecen-Berettyóújfalui szakaszának csomópontjánál kezdődik. Az építkezés befejezése 2020 márciusára várható.

Forrás: MTI
Kép forrása: NIF Zrt.

süti beállítások módosítása